آسیبی شایع در دانش‌آموزان امروزی

آسیبی شایع در دانش‌آموزان امروزی
به گزارش افکارنیوز، مصلح‌الدین ادیب حسامی کارشناس ارشد فیزیوتراپی درباره مشکلات اسکلتی و عضلانی در گروه‌های مختلف مردم اظهار کرد: آسیب‌های اسکلتی و عضلانی در گروه‌های مختلف مردم بروز پیدا می‌کند، از گروه‌هایی که به این مشکلات دچار می‌شوند و نسبت به درمان آنها کم توجهی می‌کنند، می‌توان به دانش‌آموزان اشاره کرد. اخبار اجتماعی- وی بیان کرد: مشکلات اسکلتی و عضلانی در دانش‌آموزان اغلب ناشی از حمل کوله پشتی‌های سنگین است، همچنین روش‌های غیر اصولی درس خواندن هم در این افراد آسیب‌های اسکلتی و عضلانی را ایجاد می‌کند، از جمله آسیب‌های  اسکلتی و عضلانی شایع در دانش‌آموزان می‌توان به کمر درد، گردن‌درد و مشکلات مادرزادی اشاره کرد، مشکلات مادرزادی با روش‌های غیر اصولی درس خواندن می‌توانند تشدید شوند. دلایل ایجاد گردن درد در دانش‌آموزان این کارشناس ارشد فیزیوتراپی افزود: گردن‌درد در دانش‌آموزان می‌تواند ناشی از وضعیت گردن به جلو در هنگام درس خواندن روی زمین یا نوشتن تکلیف باشد، استفاده نکردن از میز و صندلی‌های استاندارد برای مطالعه همچنین استفاده از لپ‌تاپ، تلفن همراه، رایانه و انجام بازی‌های رایانه‌ای در ایجاد عارضه گردن به جلو نقش دارند، عارضه گردن به جلو می‌تواند با عوارضی مختلف بروز پیدا کند. او تاکید کرد: از آسیب‌هایی که همراه با عارضه گردن به جلو در دانش‌آموزان ایجاد می‌شود، می‌توان به شانه گرد شده اشاره کرد، در این عارضه دانش‌آموزان علاوه بر درد گردن اغلب به درد شانه و دست هم دچار می‌شوند البته عارضه شانه گرد شده درمان پذیر است، حتی می‌توان با آموزش‌های صحیح در دوران تحصیل و انجام تمرین‌های مناسب از بروز آن پیشگیری کرد. این کارشناس ارشد فیزیوتراپی تصریح کرد: از آسیب‌های دیگری که همراه با وضعیت گردن به جلو ظاهر می‌شود، قوز است که این عارضه در ستون فقرات سینه‌ای اتفاق می‌افتد، برای  درمان این عارضه در دانش‌آموزان باید تمرین‌هایی در ستون فقرات سینه‌ای و گردن انجام شود. سه تمرین درمانی برای بهبود گردن‌درد در دانش‌آموزان حسامی گفت: در تمرین نخست فرد باید دو زانو روی زمین بنشیند، سپس دست‌هایش را به جلو روی زمین بکشد به طوری که فاصله سینه به زمین کاهش پیدا کند و ستون فقرات به طور کامل صاف باشد، این تمرین نقشی مؤثر در کاهش قوز و گردن درد دارد، این تمرین باید روزانه  سه تا  پنج بار، هر بار ۱۰ مرتبه با مکث ۱۰ تا ۲۰ ثانیه‌ای انجام شود. او اظهار کرد: در تمرین دوم شخص باید حالت غبغب در گردن ایجاد کند، برای انجام بهتر این تمرین فرد باید به پشت روی زمین دراز بکشد، سپس یک حوله لوله شده را زیر ستون فقرات گردنی قرار دهد ...

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جدید ترین اخبار

داغ ترین اخبار